Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtečka Braillova písma
Mezírka, Martin ; Šolony, Marek (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou převodu naskenovaného Braillova dokumentu na text. Nejprve se zaměřuje na samotné Braillovo písmo a princip skenerů. Dále představuje návrh možného způsobu rozpoznávání Braillových dokumentů. Nakonec je umístěn popis implementace programu s přehledem použitých knihoven OpenCV a Qt frameworku. Závěr poskytuje přehled spolehlivosti použitého řešení a diskutuje další možná rozšíření programu.
Určování počasí podle snímků oblaků
Kukaň, Tomáš ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce bylo vytvořit aplikaci schopnou předpovědět nastávající počasí na základě fotografie oblak s využitím konvolučních neuronových sítí. V této práci jsou popsané kategorie oblak a jejich odpovídající předpověď. Dále zde jsou výsledky experimentů s různými architekturami sítí a datasetů s přihlédnutím na jejich úspěšnost v rozeznání typu oblak. Nakonec je tu krátce popsána tvorba finální aplikace a řešení problémů, kterým jsem čelil při její implementaci.
Čtečka Braillova písma
Vicián, Martin ; Polok, Lukáš (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami detekce a dekódování digitalizovaných dokumentů v Braillově písmu do latinky. Popisuje funkci skenerů a jejich použití pro digitalizování Braillova písma. Analyzuje různé metody prahování, detekce rotace a zpracování znaků. Popisuje implementovaný program v jazyku C++, knihovně OpenCV a Qt frameworku. Na závěr navrhuje nejvhodnější postup dekódování.
Mobilní aplikace pro automatický záznam šachové partie
Jiruška, Adam ; Bobák, Petr (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou aplikace pro mobilní zařízení, která zaznamenává průběh šachové partie. K tomu využívá rozpoznávání obrazu z kamery zařízení, jež zpracovává. Šachové figurky jsou rozpoznávány pomocí neuronové sítě. Aplikace má využití v záznamu tréninkových nebo i soutěžních partií a jejich následné analýze. Pro analýzu poskytuje zápis partie ve standardní šachové notaci. K partiím si také hráči mohou dávat různé poznámky.
Aktivní učení s neuronovými sítěmi
Beneš, Štěpán ; Fajčík, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice propojení aktivního učení a konvolučních neuronových sítí při rozpoznávání obrazu. Cílem je pozorovat chování vybraných strategií aktivního učení v širším spektru podmínek. Nejprve se v práci nachází teoretický úvod do problematiky aktivního učení, následně je věnován prostor motivaci a obtížím spojení aktivního učení s neuronovými sítěmi. Samotné chování vybraných strategií při kontinuálním učení je pak pozorováno pomocí několika experimentů, testujících závislost výkonu na obtížnosti datasetu, kvalitě trénovaného modelu, trénovacích epochách, velikosti přidávané sady vzorků, spolehlivosti anotátora a použití techniky pseudo-označování. Výsledky ukazují závislost kontinuálního aktivního učení na obtížnosti datasetu a počtu trénovacích iterací, dále pak odolnost strategií na rozumnou míru chybovosti anotátora. Benefity z pseudo-označování jsou úzce spjaty s dostatečnou kvalitou modelu. Konečně, tradiční strategie aktivního učení mohou v několika případech konkurovat strategiím šitým na míru pro konvoluční sítě.
Automatic Trafic Scene Analysis Using Image Processing
Válek, Lukáš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This thesis deals with the issue of scene analysis using computer vision methods. The aim of this work is to create a system capable of automatically detecting anomalies found in video recordings. The present thesis discusses object-detection and object-tracking systems. It also pursues graphical user interface and violation-detecting algorithm of user-defined rules. As a result of the present thesis, a web application is created that allows users to manage their videos, to define rules for scenes, to start the anomaly detection as well as display the results of the analysis. The system operates in real-time, notifies users when the operation is finished and stores the analysis results for further processing.
Metody hlubokého učení pro zpracování obrazů
Křenek, Jakub ; Chmelík, Jiří (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá metodami hlubokého učení pro rozpoznávání obrazů přes historii po vývoj moderních metod. Hlavní důraz je kladen na konvoluční neuronové sítě a na nich postavené modely určené pro klasifikaci, detekci a segmentaci obrazu. Metody jsou následně využity pro praktickou aplikaci počítání projíždějících automobilů na snímcích z dopravní kamery. Po otestování dostupných modelů byla použita architektura sítě YOLOv2, která byla přetrénována na vlastní sadě trénováních dat. Součástí aplikace je i přidání sledovacího algoritmu SORT.
Sdílení zkušeností v posilovaném učení
Mojžíš, Radek ; Šůstek, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je využít metod sdílení zkušeností při učení neuronových sítí na problém posilovaného učení. Jako testovací prostředí používám staré 2D konzolové hry, jako například space invaders nebo Phoenix. Testuji vliv přeučení již natrénovaných modelů na nová podobná prostředí. Dále zkouším metody pro přenášení rysů domén. Nakonec se zaměřuji na možnosti trénování modelu na několika prostředích simultánně. Z výsledků získáme přehled o možnostech sdílení zkušeností při trénování modelů pro algoritmy posilovaného učení.
Vyhodnocování rozpoznávání obrazu
Kučerová, Pavla ; Mlích, Jozef (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá způsoby rozpoznávání obrazu a moţnostmi jejich vyhodnocování. Součástí je návrh a implementace metody porovnání vlivu předzpracování na vybrané algoritmy rozpoznávání obrazu. Metoda byla testována a posouzena pro algoritmy lineární klasifikace, k-nearest neighbors, AdaBoost a SVM.
Vyhledávání zájmových objektů ve videu
Iakymets, Bohdan ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na vytvoření mobilní aplikace, která bude pomáhat návštěvníkům galerií a muzeí snadněji obdržet informace o zajímavém objektu výtvarného umění. Aplikace zahrnuje práci s rozšířenou realitou. Mobilní aplikace slouží pro poskytovaní informace uživateli o zajímavém díle. Data pro všechny díla jsou ukládaný na straně serveru, který je také části projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.